• Contact:

    Matrix Felmérő Mérnöki Kft.

    Telefon: (+36 70) 60 11 774
    1118 Budapest, Nagyszeben út 24.
    E-mail: matrixfm [kukac] matrixfm.hu
    http://www.matrixfm.hu
    Seat: 1118 Budapest, Rétköz utca 55/A.

  • Feedback in 24h

    Thanks!

    Than you for your message. We will contact you soon on your specified access.

    Required fields not completed correctly.

  •  
  • Contact

  •  

A Hajógyári-sziget Vagyonkezelőnél 2001-ben bevezetett rendszerünk (melyet bérlőgazdálkodási és területnyilvántartási, valamint közmű-kontroling funkciókkal adtunk át) az egyik első CAFM volt Magyarországon. A Graphisoft ArchiFM szoftverének ez volt az első hazai implementációja (világviszonylatban is a második), amivel úttörő szerepet vállaltunk a technológia elterjesztésében.

A MatrixFM független implementátor, egyik szoftvercég terméke mellett sincs elkötelezve. Ez azt jelenti, hogy a megbízónk igényeihez választjuk ki a piacon elérhető optimális megoldást (amely jól használható, legalacsonyabb költségű), és elvégezzük ennek testre szabását vagy megrendelő oldali minőségbiztosítását – egy adott szoftver mindenkori értékesítése helyett. Szolgáltatásunkkal megrendelőink FM folyamatainak leképezésére, IT támogatására, és ennek során CAFM szakmai know-how hozzáadására helyezzük a hangsúlyt. Mert ahány megrendelő, annyi eltérő tevékenység és vállalati környezet.

Minőségbiztosítói szerepben például specifikáljuk a programkód-szintű egyedi fejlesztésekkel megvalósítható funkciókat, és – mivel adott szoftvert egy adott cég fejleszt, így a szoftverrel Megrendelőnk egyben hosszú távú partnert is választ – ennek független kontrollját és tesztelését is biztosítjuk. Mivel a kódszintű módosításokat általában minden egyes frissítés után ismét el kell végezni és alaposan letesztelni, “dobozos” szoftver esetén az egyedi igényeket lehetőség szerint adatbázis-oldali (pl. Oracle, SQL) fejlesztéssel valósítjuk meg.

 

Minőségbiztosítóként például az alábbi kérdésekre adunk választ

A rendszer bevezetése során (rendszer építés és tesztelés) és a használatba vételi fázisban:

    1. Lefedte-e pilot projekt a tervezett teljes rendszer funkcionalitását? Milyen változtatások szükségesek?
    2. Milyen erőforrás/költség igényűek a Megrendelő által az eredeti rendszertervhez képest igényelt esetleges változtatások?
    3. Megbízhatóak-e a fejlesztő által készített vezetői jelentések?
    4. Mit tartalmazzon az alapos átadás-átvétel? Milyen lépései legyenek?
    5. Szükséges-e folyamatos helyszíni jelenlét a betanítás során?

 

Szoftver kiválasztási fázisban (megfelelő platform és partner választása):

    1. Melyek a piacon elérhető megoldások erősségei és kockázatai? Mikor előny és mikor hátrány a grafikus integráció?
    2. Egyedi fejlesztés vagy „dobozos” szoftver az optimális megoldás?
    3. Melyek a webes megoldások előnyei és hátrányai?
    4. Hogyan integrálható a meglévő ERP rendszerrel a kiszemelt CAFM?
    5. Mit tartalmazzon egy rendszerfejlesztési pályázati kiírás?

A CAFM szoftver egy komplex és hatékony eszköz, hogy jobban kontrolláljuk folyamatainkat. Bizonyos portfólióméret felett nélkülözhetetlen, de használatba vétele komoly kihivás is a szervezetnek.

Saját piackutatásunk alapján Magyarországon a CAFM rendszer-bevezetések kb. 60%-a sikertelen volt az elmúlt 15 évben. Ez az IT rendszerek esetén szokásostól magasabb projektkockázatot jelent, ami leghatékonyabban a megrendelő oldali minőségbiztosítás erősítésével csökkenthető.